close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מדריך לחידוש רהיטי עץ בבית ובגן

מערכת שורשיד טבת, תשעד17/12/2013

היכולת לתקן ולשפץ רהיטי עץ בבית ובגן אומרת שאתם יכולים להאריך את חייהם של רהיטים יפים בביתכם

תגיות:
צילום: יח"צ, מאתר החברה

היכולת לתקן ולשפץ רהיטי עץ בבית ובגן אומרת שאתם יכולים להאריך את חייהם של רהיטים יפים בביתכם. רהיטים מעץ מלא הפכו יקרים מאוד, ולפעמים היכולת שלנו להיות בעלי רהיטי עץ איכותיים שיחזיקו מעמד שנים רבות,

צילום: יח"צ, מאתר החברה
היא לשפץ רהיטים ישנים, בין אם הם שלנו, ובין אם רכשנו אותם בחנות יד שנייה.

דברים אלה אמורים לא רק לגבי רהיטי עץ, אלא גם לגבי חידוש דקים ופרגולות שעומדים חשופים בחוץ לפגעי מזג האוויר וזקוקים מדי פעם לניקיון ולצבע מגן.

חומר מילוי מיוחד למילוי פגמים על פני השטח של העץ
הדרך הקלה ביותר לתקן משטח עץ שיש בו שברים ושקעים, היא למרוח שרף אפוקסי על המקומות השבורים, ולאחר התיקון לשייף את פני השטח. כדי להצליח במלאכה זו, חשוב לדחוף את החומר בעוצמה כלפי למטה עם האגודל, על מנת להבטיח היווצרות של קשר טוב בין החומר לבין העץ. אם לא תעשו זאת, יש סיכוי שהחומר פשוט ייפול כאשר תתחילו ללטש.

אם אתם צריכים לצבוע את העץ בצבע כהה שיתאים לצבע העץ, כדאי להוסיף לשרף כמות קטנה ביותר של צבע שמן. מומלץ להחליק את השרף לפני שיתייבש כי החומר הופך קשה כאבן ברגע שהתייבש. בדרך כלל כדאי להחזיק קערת מים בהישג יד, כדי להרטיב את האצבע ולהחליק את השרף. השתמשו בקצה האצבע כדי ללחוץ את החומר כלפי מטה ולהחליק אותו כך שיתאים במידת האפשר לגובה משטח העץ.

הניחו לחומר להתייבש במשך כשעה, עד שיהיה קשה למגע, אך לא יותר משעתיים.

למילוי סדקים ושקעים קטנים יותר אפשר להשתמש במילוי מיוחד לעץ. חשוב לבחור בצבע מילוי שהוא קרוב לצבע העץ המוגמר.

החלקת העץ
זה הזמן הטוב ביותר להחליק את העץ, לפני שיתקשה לחלוטין. התחילו עם נייר ליטוש 0 כדי להחליק את העץ. יש לנקות את האבק שיצר השיוף כדי שלא יפריע לשכבת הצבע.

לאחר השיוף כמעט ולא ניתן יהיה לראות את הכתמים שיצר חומר המילוי על משטח העץ.

צביעת העץ
מומחים ממליצים ששכבת הצבע הראשונה של הצבע על גבי הרהיט, תהיה דקה. הקפידו על מריחה אחידה של הצבע. לאחר שהשכבה הראשונה התייבשה אפשר למרוח שכבת צבע עבה יותר, אבל הימנעו מיצירה של גושים או טפטופי צבע.

כשאתם בוחרים צבע לעץ קחו בחשבון אם אתם רוצים לשמור על המרקם המקורי של העץ. כמובן שצבע אטום יעלים את סיביו של העץ.

שלב הגימור
הגענו לשלב האחרון שבו מיישמים את חומר הגימור על גבי כל הרהיט. את חומרי הגימור לעץ תוכלו לבחור לפי התנאים בהם העץ נמצא. למשל חידוש דק ידרוש סוג אחר של גימור מאשר רהיט שעומד בבית מוגן מפני פגעי מזג האוויר. בנוסף, תוכלו לבחור בגימור שקוף, אטום, מבריק או מאט – בהתאם לטעם ולצרכים שלכם.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה